Welkom Guatemala

17 maart 2018 - Antigua, Guatemala

De grote reis is begonnen. Na een vliegreis van in totaal 22 uur zijn we aangekomen in Guatemala. De lange reis past helemaal bij onze wereldreismodus. We hebben niet de dure rechtstreekse vlucht naar onze bestemming gekozen, maar we nemen de tijd. We vliegen via Frankfurt, Santo Domingo en San José naar Guatemala. Een prima keuze zo zou blijken. De aansluitingen zijn prima, niet te kort en niet te lang, en het belangrijkste: in Guatemala komt onze bagage keurig van de band af rollen. Dat is toch een spannend moment als al je spulletjes onderweg drie keer verhuisd zijn naar een volgend vliegtuig.

Op de laatste tussenstop in San José beleven we nog een spannend momentje. Een half uur voor vertrek worden onze namen omgeroepen. Of we ons even willen melden bij de balie. Om Guatemala in te mogen moet je bewijs hebben dat je het land ook weer verlaat. We zijn niet gewoon op vakantie dus een retourticket hebben we niet. We hebben gekozen voor een veelgebruikt backpackerstrucje: een nepticket. Met een beetje gezonde spanning overhandigen we onze niet van echt te onderscheiden boekingsbevestiging van een ticket naar New York. Tot onze schrik gaat de beste man iets intikken op de computer… Gelukkig volgt daarna het verlossende Gracias en een vermelding op de boarding pass: documents ok.

De aankomst in Guatemala verloopt soepel. Geen haan die nog naar onze volgende bestemming kraait en onze bagage rolt van de band. We zijn binnen! De volgende stap is bedenken hoe we zo snel, veilig en goedkoop mogelijk wegkomen uit Guatemala Stad. We hebben van alles gelezen over het juiste vervoermiddel naar Antigua. Taxi is oké, maar dan niet de witte (en we zien alleen maar witte). Uber is goedkoop en heel vertrouwd, maar de 3G doet het even niet. Zucht, dan toch maar een shuttlebusje voor USD 10 per persoon. Het had waarschijnlijk goedkoper gekund, maar we worden keurig voor de deur van ons hostel afgeleverd.

We verblijven nu twee nachten in een hostel in het prachtige stadje Antigua. Eerst even rustig wennen aan de omgeving en vast uitzoeken wat we de komende tijd gaan doen. Zondag verhuizen we naar ons gastgezin want maandag gaan we naar school! Drie weken Spaanse les.

IMG_6156  IMG_6159  IMG_2554

1. Anouk:
    17 maart 2018
    Haha als je namen worden omgeroepen in San Jose dan schrik je wel even. Gelukkig helemaal goed gekomen! Geniet van het mooie Antigua en succes met de spaanse les ;)
  2. Marjo:
    17 maart 2018
    Mooi begin en nu al lekker kleurtje!!
    Backpackerstrucje vergeten te vertellen???😉 Fijn weekend en maandag succes op school📋📚😘😘
  3. Marina Otten:
    18 maart 2018
    Pffff wat een lef zeg!!!!geniet heerlijk van deze dagen 😜en maandag op tijd op school zijn he dikke kus van ons 💋
  4. Danielle Roest:
    18 maart 2018
    Succes met de spaanse les.
  5. Evelien:
    18 maart 2018
    Fijn dat de reis goed is gegaan! Nu is jullie grote avontuur echt begonnen, zo gaaf! Geniet van het weekend en succes de komende weken met jullie Spaanse lessen. Beso!
  6. Jan en Corry:
    18 maart 2018
    Fuerte comienzo de su viaje y cuidado en el aula
  7. Henk:
    18 maart 2018
    Fijn dat de reis goed verlopen is. Maar zo'n nepticket is inderdaad wel spannend!
  8. Emmy bak:
    18 maart 2018
    Wat fijn dat alles goed gaat, wel spannend met dat trucje, heel veel succes met de school.
  9. Marjo:
    20 maart 2018
    Hey kanjers, fijn te lezen dat jullie t zo leuk hebben. En wat n mooie foto's van de omgeving👍.Super leuk! Liefs😘😘