Languit op Langkawi

17 augustus 2018 - Langkawi, Maleisië

Ik zou jullie graag willen vertellen over onze fantastische belevenissen van de afgelopen week, maar helaas moet ik jullie teleurstellen. We hebben namelijk een hele week echt niks gedaan. Gelukkig betekent dat niet dat er niets te vertellen is, dus blijf nog even lezen, dan nemen we je mee naar ons resort op Langkawi.

IMG_6752 IMG_2490 IMG_2538

Langkawi is nog niet helemaal overgenomen door de toeristenindustrie. Er is al wel een groot aantal (luxe) resorts en er zijn veel typische toeristische uitjes te doen, maar er zijn nog veel hoekjes van het eiland rustig en onontdekt. Dat geldt in zekere mate ook voor het zuidelijkste puntje van het eiland waar ons resort is gevestigd. Het rustige en onontdekte zal hier waarschijnlijk nog maar een aantal jaren duren. De nieuwe resorts schieten als paddenstoelen uit de grond. Ons resort is ook zo’n paddenstoel. Het is gloednieuw en zelfs nog niet helemaal af. Er wordt nog geschilderd, er worden nieuwe lampen opgehangen en het personeel is nog niet helemaal op elkaar ingewerkt. Maar, het resort ziet er gelikt uit en heeft alle potentie om, als het allemaal wat meer geolied is, een peperduur luxe-oord voor rijke mensen te worden. Nu is het nog lekker goedkoop en mogen wij het personeel inwerken.

Het resort heeft een bijzonder thema. Althans, als er een thema is, dan is het bijzonder. In onze kamer worden we welkom geheten door een blauw pluche konijn op het grote bed. Hetzelfde konijn komt ook terug als patroontje op de witte badjassen die in de kast hangen. Midden op het terrein zit nog een exemplaar van het blauwe konijn. Dit keer tien meter hoog met een zonnebril op en een stoere grijns op zijn kop. Het meubilair is spierwit met een touch of gold en aan de muren hangen schilderijen van stripfiguren en speelkaarten. Het is een beetje fout allemaal, maar het ligt er zo dik bovenop dat het weer leuk wordt. Het zwembad is prachtig met een oneindige rand aan de zeezijde waardoor het lijkt alsof het bad zo overloopt in de zee.

IMG_4792 IMG_0814 IMG_0809

IMG_0797 IMG_0825 IMG_2555

We brengen het grootste deel van onze dagen door op een ligbedje aan het zwembad. Lekker een boek lezen of bezig zijn met het plannen van het vervolg van de reis. Het weer is prachtig. Warm, maar aan zee waait een lekker briesje en er valt geen druppel regen, ondanks een enkele dreigende wolk in de namiddag. Zo werken we goed aan onze tan. Om te voorkomen dat we doorligplekken krijgen, maken we regelmatig gebruik van de fitnessruimte. We maken samen onze kilometers op de loopbanden onder de airco, een mooi alternatief voor de heen-en-weertjes op het vijfhonderd meter lange strand in de brandende zon. Onze sportspullen worden goed gebruikt en we voelen ons lekker fit.

IMG_6781 IMG_6828 IMG_2539

Na zeven dagen genieten van het strand is het mooi geweest. We hebben een heerlijke week gehad, maar nu is het tijd voor wat actie. We vertrekken op vrijdagmiddag met een grote speedboot naar het eiland Penang, honderdtwintig kilometer zuidelijker in de Straat van Malakka. De boot is gesloten en we zitten in de boeg van het schip dus we zijn een beetje angstig voor zeeziekte, maar gelukkig komen we de reis van drie uur goed door. De fantastische film Peter Rabbit die wordt getoond, zorgt voor goede afleiding. Vanuit de haven van Penang nemen we een teksi die ons afzet bij ons hotel in het centrum van Georgetown. Morgen is het weer tijd voor actie!

IMG_4771

1. Marjo:
    19 augustus 2018
    Heerlijk zo'n weekje "uitrusten" van de vakantie!! Ziet er super mooi uit en leuke foto's.
    Nu weer verder met de actieve vakantie! Veel plezier weer.Liefs, 😘😘
  2. Emmy bak:
    19 augustus 2018
    Heerlijk zo'n weekje niets doen,mooi kleurtje opdoen, mooie foto's
    heel veel plezier . knuffel
  3. Threes:
    20 augustus 2018
    Heerlijk om een weekje in zo n prachtige omgeving te zijn en te genieten van de rust .
    Alles wat jullie laten zien is zo mooi en boeiend om te lezen.
    Geniet nog fijn samen .