Studentjes in Antigua

20 maart 2018 - Antigua, Guatemala

Na twee dagen acclimatiseren in het Wanderlust Hostel in Antigua vertrekken we op zondag als echte backpackers, dus te voet, naar ons volgende slaapadres. We lopen naar het huis van Eluvia de Hernandez. Zij is de komende drie weken onze gastvrouw terwijl wij onze Spaanse lessen gaan volgen.

IMG_3230

Eluvia is een geweldig vriendelijke vrouw die ons aan de dinertafel meteen in het diepe gooit met een spervuur aan vragen in het Spaans. Met handen en voeten en een enkel Spaans woordje maken we er een gezellig tafelgesprek van. We zijn niet de enige gasten bij Eluvia. De dinertafel is vol met een internationaal gezelschap met afvaardiging uit de Verenigde Staten, Canada, Zuid-Afrika en Noorwegen. Na het eten gaan we vroeg naar bed want morgen moeten we naar school!

Maandag na het ontbijt lopen we twee blokken naar school. Na een korte introductie over Antigua mogen we onze boeken halen. Om negen uur begint onze les in lokaal 6. Het voelt weer als vroeger. Onze klas is lekker compact. We krijgen met zijn drieën les van Tereza, een 21-jarige Peruaanse. We gaan poco a poco, stapje voor stapje, door het alfabet, de getallen, mannelijke en vrouwelijke woorden, meervoud, enzovoort.

IMG_2568

We hebben vier uur per dag les en dat is precies genoeg om je hoofd goed vol te krijgen zonder dat het teveel wordt. Tussendoor hebben we twintig minuten pauze waarin we weer even kunnen beseffen in wat voor prachtige omgeving we zijn. Vanuit school kijken we uit op het vulkaanlandschap van Guatemala en we waren zelfs al zo gelukkig dat we getuigen mochten zijn van een kleine uitbarsting. Prachtig!

IMG_2588  IMG_0299

Bij school hoort ook huiswerk, dus na de les zoeken we een lunchtentje op waar we lunchen en dan in de boeken duiken. Er blijft nog een flink stuk dag over, dus genoeg tijd om van prachtig Antigua te genieten en om een blog te schrijven. ’s Avonds is er steeds familiediner bij Eluvia waar we gezellig onze ervaringen delen met de andere bewoners.

IMG_2578  _IMG_0300  IMG_0306

Dit ritme houden we wel drie weken vol. Wat een heerlijke manier om te leren.

¡Hasta luego!

1. Yoni:
    21 maart 2018
    Wat super leuk jullie verhalen en wat een heerlijke manier om te leren idd! De foto's zijn echt mooi en jullie kunnen leuke verhalen schrijven 😀. Heel veel succes met de lessen de komende tijd! Geweldig om zo toch een beetje met jullie mee te reizen...
  2. Bianca Jacobs:
    21 maart 2018
    Leuk om te lezen. Veel plezier en mooie manier om te leren.
  3. Evelien:
    21 maart 2018
    Een goed begin! Veel succes op school de komende 3 weken, al komt dat vast wel goed zo te zien en te lezen. Leuk dat jullie alweer zo snel een stukje met foto's online hebben gezet :) kunnen we hier lekker meegenieten. Hasta pronto!
  4. Marina Otten:
    21 maart 2018
    Geweldig fijn om te lezen ,hoe jullie op je eigen tempo dit gaan ondernemen 😍
  5. Annet en Ruud:
    23 maart 2018
    Hoi, klinkt allemaal goed. Denk dat jullie het wel snel oppikken. Veel plezier het komende jaar. :)